“Und Action!” – Berlijn als één grote filmset

De afgelopen dagen bevond ik mij – och, arme ik – in de stralende zon van de Duitse hoofdstad Berlijn. Gewoon, voor vakantie, ter ontspanning, een fijne stedentrip. Zittend in het Transavia-vliegtuig kon ik natuurlijk niet vermoeden dat Berlijn mij de daaropvolgende dagen zou trakteren op a) zon, b) heerlijk eten, c) bijzondere en aangrijpende confrontaties met de Tweede Wereldoorlog, en vooral d) een stad als filmset. Meerdere malen viel ik namelijk met mijn neus in de filmboter! Of ik nu stapte uit de U-Bahn, of argeloos door de Friedrichstraße liep: ik stuitte keer op keer op filmploegen en filmsets! Hierbij het fotografisch bewijs.

Opnames voor een reclame van Nissan op het Potsdamer Platz:

De set van de Nissan-reclameproductie op het Potsdamer Platz, Berlijn.

De set van de Nissan-reclameproductie op het Potsdamer Platz, Berlijn.

De set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De asociale hoeveelheid medewerkers op de set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De asociale hoeveelheid medewerkers op de set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De First A.D. start de opnames op de set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De First A.D. start de opnames op de set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De "actrice" rolt geregisseerd binnen op de set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

De "actrice" rolt geregisseerd binnen op de set van de Nissan-reclameproductie op Potsdamer Platz, Berlijn

Opnames van een grote Duitse speelfilm met o.a. acteur Horst Pinnow, met wie ik even heb staan praten: Vooralsnog heb ik echter nog niet gegevens rondom de film kunnen achterhalen – als iemand aan de hand van deze foto’s iets ontdekt, hoor ik het graag!

De set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

De set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

De set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

De set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

De set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

De set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

Veel mensen op de set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

Veel mensen op de set van een grote Duitse speelfilm die deze zomer in de Duitse bioscopen komt.

Iedereen is hard aan het werk op de set van deze speelfilm. Men bevindt zich, zo hoorde ik, al in de laatste week van de draaiperiode.

Iedereen is hard aan het werk op de set van deze speelfilm. Men bevindt zich, zo hoorde ik, al in de laatste week van de draaiperiode.

Wie zijn al die mensen?!

Wie zijn al die mensen?!

En kijk: zo lijkt het net alsof ik er ook bij hoor. Wacht maar, mijn dag komt nog wel! :D

En kijk: zo lijkt het net alsof ik er ook bij hoor. Wacht maar, mijn dag komt nog wel! :D

Leave a comment

Filed under Background, Nederlands, Personal

Leave a Reply

