New York Stories (8?): een voorproefje!

Lieve mensen,

GELUKKIG NIEUWJAAR!

Dat 2011 maar een bijzonder inspirerend, verrassend, opbeurend jaar mag worden, vol mooie ervaringen, fijne mensen, onverwachte ontmoetingen en alles wat het leven fijn maakt (maar waar door het kabinet-Rutte lekker op bezuinigd wordt).

Er zijn twee dingen die ik even kwijt moet.Allereerst: excuses voor de veroorzaakte opschudding rondom dat plotselinge, beveiligde bericht op m’n blog. Wat is dat toch? Het is – sorry – niet voor jullie ogen bestemd. Op dit moment zit ik hier bij Columbia in het zogenaamde Swap Season. Het afgelopen semester hebben we allemaal twee korte filmscripts geschreven. Die hebben we voor de kerst op een grote hoop gegooid opdat iedereen ze kon lezen. Nu is het moment aangebroken dat we op elkanders scripts gaan “bieden” (d.w.z. jouw visie op het verhaal geven en aangeven waarom jij de aangewezen persoon zou zijn) om ze te regisseren. Of, om preciezer te zijn: om de komende tien maanden nauw samen te werken met een schrijver, om in mei/juni/juli een korte film te draaien, die dan vervolgens in september door Veel Enge Docenten bekritiseerd gaan worden, dan opnieuw gemonteerd worden, en uiteindelijk je Eerste Grote Project aan Columbia worden.

Is dat niet leuk? :)

Dus dat geheimzinnige bericht is niks meer dan een pitch van mij voor een script van een vriend en klasgenoot van mij. Om alvast verdere consternatie voor te zijn: er zullen nog één of twee van die mysterieuze blogposts volgen. Dus haal rustig adem en wacht af tot de New York-verhalen weer verschijnen!

Want dat is mijn tweede dingetje: ik heb het inderdaad stevig verslonsd. Maar nu ben ik druk bezig met een soort fotogallerij om middels foto’s – in plaats van ellenlange lappen tekst – en kleine onderschriftjes jullie op de hoogte te brengen van wat er sinds 4 november! allemaal is gebeurd. En dat is veel – maar doordat het ook veel filmshoots betrof, is bijna alles vastgelegd, en vaak op hele mooie Canon 7D/60D/5D-kwaliteit :)

Dus hiervast een klein voorproefje – de rest volgt snel! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat, en nogmaals sorry dat het allemaal zo tragisch lang duurt…

Veel liefs,
J.

Darren Aronofsky, regisseur van o.a. “Requiem for a Dream” en “Black Swan”, met docent Ramin Bahrani, regisseur van “Chop Shop” en “Goodbye Solo”. Cinefielenparadijsje?
Ander filmfeestje: op MEGASUPERIMAX! Maar die film viel toch wat tegen – misschien omdat ik ‘m om twee uur ‘s nachts zag :)
Ach, met al die filmshoots kom je nog eens ergens…
Aan het regisseren op mijn derde regieopdracht, “Channel 6 Breaking News”. Binnenkort online!
Op weg naar Bay Head, New Jersey, voor de locatiescout van mijn eindprojectje.
Bay Head, New Jersey – ofwel de wereld van “American Beauty”, “In the Bedroom” en “Little Children”: suburbia :)
De setting voor mijn eindproject!
Verlichte boompjes op de Columbiacampus!
Sofia Coppola (van “Lost in Translation”, één van mijn favoriete films!) op school! Met een saaie film! En ze was niet zo bijster intelligent! :p
Het draaien van mijn eindproject! ‘s Ochtends vroeg, op het strand, tijdens zonsopgang… Zucht.
Lekker ijdeltuiterige heldenfoto :)
De Wijnaldaatjes in New York! :D Binnen no time was de familie geacclimatiseerd, zoals je kunt zien :)
De Wijnaldaatjes in New York! Top of the Rock! :)
En m’n broertje vond het nodig om mijn gezicht weer eens zo toe te takelen…

WORDT VERVOLGD!

9 Comments

Filed under Nederlands, New York, Personal

9 responses to “New York Stories (8?): een voorproefje!

  1. Céline

    Leuk!

    Ik denk niet dat er ook maar iemand bezwaar had tegen die lappen tekst van je (integendeel!!), maar ik kan me ook wel voorstellen dat je zelf liever je tijd in andere dingen steekt.

    En gelukkig heeft Sherrol op deze manier toch een beetje een idee van wat je uitspookt! ;)

  2. Jordij!

    Leuk en aardig die foto’s, maar over vier (VIER!) dagen kan ik het met m’n eigen ogen zien! Zie je snel kerel

  3. Elise

    hahahahahah, die laatste is erg treffend :p
    Leuke foto’s jor! Heerlijk om weer foto’s te zien van een crew aan het werk. Je hebt zeker groot budget, dat je twee stagiagers je schermpje kan laten vasthouden ;)
    Een soort Dailybooth wordt het, maar dan met interessante foto’s (weet niet of je die website wel een keer hebt bekeken). Voor ons mediamensjes is dat natuurlijk eigenlijk veel beter =)!
    Mooie lokatie, ben erg benieuwd naar je eindproject! Wanneer moet je die dan precies inleveren?
    Nou ik zit aan de buis gekluisterd, sorry trouwens dat ik zo heftig reageerde op de geblokkeerde post, high expectations denk ik ^^
    xx

  4. Elise

    stagiagers? die is nieuw, stagiaires bedoelde ik natuurlijk. Om van de -d’s en t’s maar niet te spreken…

  5. Bondien

    Toch blij met zo’n klein berichtje hoor =) Let je een beetje op m’n binkie over een paar dagen? =) & geniet van het cadeau dat je van Daan hebt gehad he?
    Kus

  6. marise

    Jordiii!

    Dat is zeker een kort berichtje! Leuke foto’s! Ben benieuwd naar het vervolg!

    xxx

  7. Joyce

    Hey Jordi,
    Briljant, een korte fotostrip! Zo blijft iedereen toch een beetje op de hoogte.
    Wel een paar foto’d van Daan maken he, en vooral een paar van het concert, want dat wil ik wel zien.
    PS IS de zomerfilm al gemonteerd en klaar voor vertoning??? Ben zo benieuwd, met allemaal voor mij bekende filmhelden erin!
    xxxx

  8. Ger

    Hai Jordi,
    die foto’s zijn super hoor! Begrijp best dat je niet zo veel tijd meer over hebt, maar ik mis je mooie verhalen wel een beetje! Leuk dat je familie over is geweest; wat mij alleen verbaast is dat ik geen sneeuw zie in NY! Zijn al die verhalen die hier verteld worden over 50 cm sneeuw dan sprookjes?
    Veel plezier met Daan volgende week; pas goed op hem, want hij is gewend dat hij alleen hoeft uit te kijken voor ijsberen. En die komen niet per se van rechts! De overgang van de doodstille stranden naar de GROTE STAD kon wel een wat te veel zijn voor die jongen! Kunnen we een foto tegemoet zien van jou met W.A.? Ben heel benieuwd.
    XX

  9. Carlien

    Starbucks!!!

Leave a Reply

